Ministry of Economy, Culture and Innovation

 

 

Ministria e Kulturës e  Republikës së Shqipërisë,  në kuadër të vitit 2018, shpallur nga qeveria shqiptare “Viti mbarëkombëtar Gjergj Kastrioti-Skënderbeu”, në bashkëpunim me Teatrin Kombëtar të Operas,  Baletit dhe Ansamblit Popullor , me përparësi për të aftësuar kapacitetet  krijuese  për artistë me ide inovative organizon dhënien e çmimeve të “Konkursit Mbarëkombëtar të Krijimtarisë Muzikore” në zhanret e mëdha të muzikës skenike: opera, balet dhe muzikal.

Ky konkurs synon të  zhvillojë  krijmtarinë muzikore dhe të nxjerrë në pah talentin, artin dhe frymëzimin e artistëve në këto  gjini dhe kërkon të inkurajojë artistët në këto gjini të muzikës skenike, duke promovuar kreativitetin, afirmimin dhe dialogun në botën emocionuese të Muzikës, në një konkurs mbarëkombëtar.

Në zhanrin e muzikës skenike Opera merr pjesë në konkurs:

Vasil S. TOLE – Opera Solemne – Skënderbeu Kryezoti i Arbërit me libret të Theofan Stilian Nolit dhe Vasil S. Tole

Në zhanrin e muzikës skenike BALET merr pjesë në konkurs:

Fatos QERIMAJ– Balet – Eho Skënderbejane – me libret të Petrit Rukës

Në zhanrin e muzikës skenike BALET merr pjesë në konkurs:

Jetmir ZAGANJORI – Balet Ballkan Exspres – me libret të Stefan Çapalikut

 

Kush është Vasil S. Tole

Diplomohet për kompozicion në Fakultetin e Muzikës, pranë Akademisë së Arteve, në Tiranë, më 1987, në klasën e Prof. Kozma Larës.

Vasil S. Tole mban titullin Profesor dhe Akademik pas një sërë studimesh  dhe doktoraturash  në fushën e etnomuzikologjisë: Studime pasuniversitare në kompozicion pranë Folkwang Hochschule, Essen-Gjermani, në klasën e Prof. Wolfgang Hufschmidit  si dhe studime pas doktoratës në Departamentin e Muzikologjisë pranë Universitetit të Athinës, Greqi. Karriera e tij kap një gamë të gjerë të një  veprimtarie studimore dhe publicistike, me pjesëmarrje  në shumë festivale, konferenca dhe tryeza për muzikën në Shqipëri dhe jashtë saj.

Përfaqësues aktiv i brezit të ri të kompozitorëve shqiptarë, Vasil S. Tole është nismëtar i alternativave të reja krijuese dhe si një ndër mbartësit më të vendosur të konceptit të ristrukturimit të lëndës muzikore folklorike shqiptare, në dobi të gjetjes së identitetit dhe risive në muzikën bashkëkohore.  Fitues i disa çmimeve të rëndësishme në nivel kombëtar dhe ndërkombëtar,  fitues i çmimit të parë të kompozimit “Dimitris Mitropoulos”, Athinë 2001, me operën “Eumenidet”. Pas viteve ’90  bëhet nismëtar i themelimit dhe drejtimit të disa organizmave të rëndësishme muzikore, si : ODEA, Akademi e Artit dhe Trashëgimisë. Karriera e tij shënon postin e  drejtorit të Teatrit Kombëtar të Operës dhe Baletit në Tiranë si dhe ka mbajtur pozicionin e Drejtorit të Trashëgimisë Kulturore në Ministrinë e Kulturës.

Në vitin 2005, si ekspert i etnomuzikologjisë përgatiti dosjen e polifonisë me iso të Shqipërisë së Jugut e cila u shpall nga UNESCO si “Kryevepër e trashëgimisë gojore të njerëzimit”.

 

Kush është Fatos Qerimaj                                                                                                   

Fatos QERIMAJ, vjen nga një familje muzikantësh të njohur shqiptarë që kanë luajtur një rol pozitiv në kultivimin dhe përhapjen e artit dhe kulturës muzikore të Shqipërisë.  Qerimaj është  diplomuar në klarinetë si dhe ka ndjekur studimet ne kompozicion me profesor Çesk Zadeja në Akademinë e Arteve të Bukura në Tiranë, Shqipëri në vitin 1982. Mban titullin profesor dhe aktualisht punon si pedagog në Akademinë e Arteve të Bukura në Tiranë.  Fatos Qerimaj ka një karrierë shumë të pasur artistike jo vetëm në koncerte solistike në  klarinetë, por edhe si kompozitor.

Ka realizuar  disa  koncerte solistike me orkestrat si Radio Televizioni Shqiptar dhe në Kroaci me Orkestrën Simfonike të Dubrovnikut. Fatos Qerimaj është themelues dhe dirigjent i dy grupeve muzikore në Akademinë e Arteve të Bukura në Tiranë: Orkestra In-Sequence dhe Orkestra Big Band.

Qerimaj ka performuar në një numër të konsiderueshëm koncertesh jashtë Shqipërisë, si Greqia, Italia, Franca, Zvicra, Gjermania, Danimarka, Suedia, Austria, Serbia, Anglia, Kina dhe është një i ftuar i shpeshtë në Kroaci.

Ka kompozuar disa vepra simfonike, balete  dhe vepra të muzikës së dhomës dhe është fitues i disa  çmimeve. Në vitin 1991 u nderua me çmimin Tefta Tashko “Vepra më e mirë e vitit” për koncertin e tij fantazi për klarinetë dhe orkestër  simfonike. Në vitin 1995, ai fitoi çmimin për “Veprën më të mirë simfonike” të quajtur “Take Vango”.

Qerimaj është gjithashtu kompozitor i shumë kolonave zanore në kinematografi  dhe teatër.

Për virtuozitetin e tij si  klarinetist, ai u vlerësua si interpretuesi më i mirë i vitit 2005 në Çmimet  Kult 2005. Ai është drejtor artistik i disa festivaleve në Tiranë; Festivali i Xhazit, Festivali Clarimpro, Festivali  Flauti Magjik, si dhe është anëtar i disa organizatave artistike në Shqipëri dhe jashtë saj.

 

Kush është Jetmir Zaganjori

Kompozitori ka lindur në Shkodër në vitin 1994. Fillimet e jetës muzikore ishin në instrumentin e pianos në moshën 6-17 vjeçare në Liceun Artistik “Prenkë Jakova“ Shkodër. Në vitin 2012 fillon studimet e larta në Bachelor në Fakultetin e Muzikës pranë Akademisë së Arteve, në klasën e Prof. Vasil S. Tole. Në vitin 2014 merr pjesë në dy koncertet e studentëve të kompozicionit ku paraqitet me variacione për piano me përpunimin e temës popullore “Dashnor t`u bana“ dhe “12 variacione“. Në vitin 2015 në koncertin e shkollës paraqitet me veprën korale “T`u qajë nëna me radhë“. Në po të njëjtin vit fillon studimet e masterit me Prof. Vasil S. Tole të cilat i përfundon në vitin 2018.

 

 

Juria e ngritur për vlerësimin e veprave përbëhet nga: Thomas Simaku, Nicola LeFanu , Pedro Amaral.

 

Thomas Simaku  vlerësohet si  një kompozitor shqiptaro-britanik. Simaku studioi midis viteve 1978-1982 në  Institutin e Arteve të Shqipërisë,  dega  Muzikë,  nën kujdesin e profesorit Tonin Harapi.

Muzika e Simakut është e njohur në të gjithë Mbretërinë e Bashkuar dhe Evropë, si dhe në Amerikën e Veriut, Australi dhe në Lindjen e Largët. Në vitin 1995 vepra e tij Epitaf for String Orchestra u zgjodh nga Juria Ndërkombëtare për Ditët Botërore të Muzikës ISCM në Gjermani – muzika e parë muzikore shqiptare që do të përfshihej në këtë festival prestigjioz. Më pas, veprat e Simakut janë përzgjedhur nga Juria Ndërkombëtare në Ditët Muzikore Botërore të 1999, 2000, 2001, 2003, 2004, 2005, 2006 dhe 2012. Festivale të tjera ndërkombëtare ku është luajtur muzika e tij,  përfshijnë Bienalen e Muzikës Zagreb, Tanglewood, Avignon, Miami, Cagliari, KlangSpectrum (Austri), Viitasaari (Finlandë), Innsbruck (Austri), Odense (Danimarkë), Manchester, York, Birmingham, de Tirana ndër të tjera. Në tetor 2013, Simaku u ftua të mbajë një leksion në Festivalin e 5-të Ndërkombëtar të Muzikës Bashkëkohore Pharos në Nikozia, Qipro, mbi gjenezën dhe proceset e përfshira në ciklin e tij Soliloquy.

Transmetimet e muzikës së tij përfshijnë ato nga Radio-France, BBC-Radio 3, Australian Broadcasting Corporation (ABC), radio stacione austriake, polake, kroate, daneze, portugeze, greke, suedeze, rumune, zvicerane dhe islandeze. Performancat e veprave të tij përfshijnë, ndër të tjera, ato të dhëna nga Kuarteti Arditti, Quartet Quartet, Quatuor Diotima, Filarmonia Veriore e Bashkuar, MusikFabrik, Orkestra Radiotelevizive Sllovene, Orkestra e Dhomës së Bashkimit Evropian, Ansambli i Muzikës së Amsterdamit, Orkestra e Re Londrës, Goldberg Ansambli i Filarmonisë së Varshavës, Tokyo Phonosphere Musicale, Kuarteti i Kreutzer i Londrës, Orkestra e Kamerës Polake, Kuarteti Rubinstein, Kopenhagë Sinfonietta, Luksemburgu Sinfonietta, Orkestra Rojore e Radios Rumune, Ansambli Bricjapi, Trio Mesjetare Norvegjeze, Ansambli Tyre i Muzikës së Re (TICOM) Kuarteti i Dukes String dhe Ansambli Asmus i Tiranes.

 

Pedro Amaral  është kompozitor dhe dirigjent portugez. Ai aktualisht punon si Drejtor Artistik në AMEC dhe është Dirigjent Master i Orkestrës Metropolitane të Lisbonës.

Në repertorin e tij ka vepra të muzikës së përzier (ansambli instrumental dhe mediat elektronike), opera bashkëkohore dhe, në veçanti, muzika e Stockhausen, veprat e të cilëve drejtoi me orkestra të shumta në disa vende të Evropës dhe Amerikës së Jugut. Në repertorin orkestral, ai ka drejtuar qindra koncerte që përfshijnë vepra nga klasicizmi vjenez në sugjerim. Një pjesë integrale, për katër ditë rresht, të simfonive Beethoven, disa herë të përsëritura në 2016, veprat e Mozartit si dhe interpretimet e simfonive të Bruckner, Brahms, Çajkovskit dhe veprave të shumta orkestrale nga Richard Strauss, nga Debussy, Stravinsky dhe Béla Bartók.

Që nga viti 2007, ai ka qenë profesor asistent në Universitetin e Évora. Ai ishte protagonist kryesor i Konservatorit Kombëtar të Orkestrës së Lisbonës (2007/08) dhe Sond’Arte Electric Ensemble (2007/2010). Në vitin 2013 ai u emërua Drejtor Artistik i AMEC | Metropolitan, duke akumuluar këto funksione, nga viti 2018, me ato të Dirigjent Masterit  të Orkestrës Metropolitane të Lisbonës.

 

Nicola LeFanu  është një kompozitore  britanike, akademike,profesore .

Ajo studioi në Kolegjin St Hilda, Oksford dhe më pas fitoi  një Harkness Fellowship në Harvard. Në vitin 1972 fitoi çmimin Mendelssohn. Më vonë, ajo u emërua  Drejtore e Muzikës në Shkollën e Vajzave të Shën Palit (1975-77) në Kolegjin King’s College në Londër (1977-1995, si Ligjëruese, Lektor i Lartë dhe Profesore), pastaj Profesor i Muzikës në Universitetin e Jorkut ku ajo ishte shefe ieDepartamentit nga viti 1994 deri në vitin 2001. Ajo u tërhoq nga mësimi në vitin 2008.

Ajo fitoi një doktoraturë në muzikë nga Universiteti i Londrës në vitin 1988 dhe mban doktorata nderi nga Universitetet e Durhamit dhe Aberdeenit dhe nga Open University  Ajo është aktive në shumë aspekte të muzikor, si kompozitor, mësues dhe drejtor.

Nicola LeFanu ka shkruar rreth gjashtëdhjetë vepra, duke përfshirë muzikë për orkestër, muzikë dhome, si dhe gjashtë opera. Këto janë luajtur dhe transmetuar gjerësisht, dhe shumë janë në prodhuara në CD. Muzika e saj është botuar nga Chester Novello dhe Edition Peters.{:}